מוזיקה קבלית

מוזיקה קבלית
מי שמרגיש נטייה לחוכמת הניגון
לא ישקוט ולא ינוח
עד שישיג איזה שיעור מחוכמה זו
("חוכמת הניגון - משל בעל הסולם")

 טוויטר
למוסיקה יש מבנה,
שכולל בתוכו רגעים של שקט: הפוגות, לקיחת אוויר. מהו שקט בעולם הרוחני? - ללא הפוגות אנחנו לא היינו שומעים דבר.
ההפוגה דומה להכנת הכלי.
ניגון ההפוגות בתוכנו הכרחי לנו לא פחות מאשר ניגונם של צלילים, שלהם אנחנו מאזינים.
(הרב מיכאל לייטמן, 18.10.18)

מוזיקה קבלית - הודיה עדינ הונסערת של הנשמה

מוזיקה קבלית - הודיה עדינה ונסערת של הנשמה

מקובלים כותבים על שלמות, אז למה המוזיקה או השירה שלהם לפעמים נשמעת דיכאונית?
 באמת, מוזיקה קבלית נשמעת לעיתים למי שאינו מכיר את המשמעות הפנימית שבה כעצובה, והוא חושב שהיא מתארת משהו מצער. אנשים בוכים! אני בעצמי רואה במוזיקה הזו הודיה עדינה ונסערת על "גלים של דביקות" שחווה הנשמה.
 כך הוא גם לגבי שירה. כל הרגשה מורכבת מרצון וממילוי - הם מנוגדים ועצומים. יכול להיות שאדם שומע רק את הרצונות, את הגעגועים ולא את המילוי שבהם. שכן בעולם שלנו, כשאנו נהנים, הרצון בעצמו אינו מורגש, הוא מנוטרל, אך ברוחניות הם תומכים, ומפתחים עוד יותר זה את זה.


ניגוני בעל הסולם
(ערוץ "ניגון חיבור")
בעל הסולם חיבר משך שלושה חודשים ניגונים לראש השנה, ליום הכיפורים ולחג הסוכות. כדי לאחד ולחבר את התלמידים שלו, שבאו מחסידויות שונות, דרך שירים ומנהגים שהם ביטוי רוחני של תורתו.

 כוחה המרפא של המוזיקה

כוחה המרפא של המוזיקה

עד כמה מוזיקה של עולמות רוחניים (עליונים) 
יכולה להשפיע על המאזינים, אפילו בתת מודע?
במוזיקה של העולמות הרוחניים (העליונים) טמון כוח עליון עצום, מפני שאת המוזיקה הזאת מרגיש אדם שהשיג את שכבת ההנהגה העליונה של העולם שלנו.
 הוא מרגיש את הטבע ברמות העדינות והגבוהות שלו, שבו מעוצבים אותות וכוחות הנהגה, שאחר כך מונמכים ויורדים עד לרמת העולם הזה, עובדים בחומר הדומם, צומח, חי ובני האדם, מעצבים את המחשבות והרצונות שלנו.
הוא מרגיש כוחות שיורדים לעולם שלנו ומבצעים בו פעולות מסוימות (אנחנו מכנים את זה כאבולוציה או היסטוריה) בדרגה יותר עליונה. הוא כביכול עולה גבוה יותר מהעולם שלנו ומתחיל להרגיש את הכוחות האלה עד לירידתם לעולם שלנו.
באותו הרגע שבו הוא מרגיש אותם, הם הרבה יותר חזקים מאשר כשהם יורדים ומתלבשים בכל מיני אותות מנהלים בכל סוגי החומר, כולל גם בנו.
לכן, כאשר אנחנו פשוט שומעים את הניגונים של העולמות הרוחניים (העליונים), מבלי להעבירם לשום דמויות אחרות, הם פועלים עלינו בצורה טובה, חיובית ומועילה: מטהרים, דוחפים לרצונות יותר נעלים, מכוונים לשיתוף פעולה טוב עם אנשים אחרים.
חוץ מזה, הם נושאים מידע עצום. ולמרות שאנחנו לא מבינים אותו, הוא מתחיל לעבוד עלינו בצורה חיובית ומועילה, בכך שמאזן ואפילו מרפא (במובן הרחב של המילה) מכל הפגמים הפיזיים, המורליים והנפשיים.

אני סבור, שאת המוזיקה הזאת צריך לשמוע כתרופה. היא בעצמה דוחפת את האנשים לכך, שהם יוכלו בהדרגה לתפוס אותה ביתר עמקות.
מוזיקה של השגה עליונה
מוזיקה של השגה עליונה
מדוע מקובלים רבים כתבו מוזיקה?
גם מוזיקה, גם תיאטרון וגם ריקוד - הם אמצעים להביע השגה רוחנית. לא לחינם, בין שבעת המדעים, שהאדם היה חייב להשיגם בעבר, בטרם שניגש ללימוד חוכמת הקבלה, היו מוזיקה וריקוד. זה נחשב למדע. כי האדם צריך להביע השגה עליונה - בצלילי המוזיקה, בתנועות הריקוד, בשירה.
מוזיקה היא אותן מילים. כלומר, או שאני מביע את רגשותיי במילים או בתווים. גם בחיבור מוזיקלי נבנית עלילה מהסיבה אל המסובב. מוזיקה היא זרימה. יש בה חוכמה ורגשות, יש הפסקות בין הצלילים. מוזיקה זו שפה.
זה אותו טנת"א (כלי שלם - טעמים, נקודות, תגין, אותיות), כמו שיש בשפה הכתובה, כך קיים גם במוזיקה ובריקוד. לא משנה באיזו צורה אתה מבטא קשר בין אור וכלי - בתוכו תמיד קיים טנת"א. כלומר, את אותו המשפט ניתן לבטא גם במילים, גם במוזיקה וגם בריקוד.
אבל חוכמת הקבלה מבטאת את זה בכתיבה, על השיתוף שבין כלים לאורות הממלאים אותםבשפה בסיסית ואוניברסאלית.


הניגון קרוב ללב
(ערוץ "ניכון חיבור")
הניגון קרוב יותר ללב האדם. הוא פועל על הלב שלנו הרבה יותר חזק מסתם מילים. אנחנו נעשים שמחים, או פתאום רוקדים, או מתרגשים, כשהצלילים חודרים ללבנו ופועלים בנו.

 המוזיקה של האור
המוזיקה של האור
איך אפשר לתאר לעצמנו את המצב האידיאלי, 
הכלי הכללי, את החיבור?
 אנחנו כולנו מקושרים בינינו. כשבינינו מתגלה הקשר הראשוני ביותר, זה אומר, שכולנו, כמה שלא נהיה, מיליארדים או מיליונים, אנחנו מגלים בינינו עשר ספירות. כך הוא המבנה של המערכת.
אחר כך, 10 הספירות הללו מתחילות לרטוט ולהוליד צלילים, כמו מיתרי גיטרה. הם כל הזמן נמצאים בתנועה, ביחסים הרמוניים זה עם זה. אין אף צליל שלא רוטט מתוך ההרמוניה הכללית.
כך המערכת הזאת מגלה לנו יותר ויותר את 10 הספירות השלמות. וחוץ מזה, הם מתבהרים לנו יותר ויותר בכל מיני האופנים האפשריים. הצורות השונות שמתגלות לנו מופיעות, מפני שכל ספירה פרטית מורכבת מ- 10 ספירות משלה.
וכאשר כל 10הספירות הפנימיות האלה, שנמצאות ב- 10הספירות העיקריות, גם כן מתחילות לפעול ביניהן בכך שמייצרות הרמוניות עליונות של הגלים העיקריים, כמו במוזיקה או בקול, הן יוצרות את כל ההתפעלויות ובכך מעבירות את כל המידע הפנימי על הכלים ועל האור שממלא אותם.
כל מיני האורות, זה בעיקרון, ההתפעלויות בכל הרצונות האלה, שנוצרות מהחיבור של המיתרים הרוטטים, מהאקורדים שנוצרים. כל המוזיקה הזאת, זהו הגילוי.

הכול כלול בתוך הכלי. הצליל מורגש בתוך הכלים שלנו בתוך החושים ואינו קיים בפני עצמו באוויר. המוזיקה של האור תמיד מתגלה כמילוי הפנימי של האותיות (המטריצה של הרצונות), שנמצאות בתוך האותיות האחרות. האור מתגלה רק בתוך הכלי, רק בתוך הרצון, כתוצאה מהשינויים שלו.
ניגוני בעל הסולם  

לימוד עצמי 

לימוד ניגון 1: חסל סדר פסח - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'חסל סדר פסח' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון חסל סדר פסח
2/4C C G C C Am Dm,G C X2 Gm Gm Cm Gm Gm Gm Cm Gm C G C G C G F,G C X2 מקרא אקורדים: אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D) אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C) אקורד לה מינור = לה • דו • מי (Am = A • C • E) אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A) אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (Gm = G • Bb • D) אקורד דו מינור = דו • מיb • סול (Cm = C • Eb • G)


לימוד ניגון 2: קדיש - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'קדיש' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון קדיש

2/4 Am | Am | Am | Am Am | Am | Am | Am C | C | Am | Am F | Dm | E | Am C | C | Am | Am F | Dm | E | Am Am | Am | Am | Am Am | Am | Am | Am C | F | Dm | Dm F | G | C | C C | F | Dm | Dm F | G | C | Am Am | Am | E | Am סולו לניגון קדיש לה, סיb, לה. לה(נמוך), לה(גבוה), מי. סול סול סול סול סול, לה סול מי דו. מי מי מי מי מי, פה מי דו לה. לה דו, לה פה, מי רה דו רה מי. סול סול סול סול סול, לה סול מי דו. מי מי מי מי מי, פה מי דו לה. לה דו, לה פה, מי רה דו סי לה. לה, סיb לה סול פה סיb לה. לה(נמוך), לה(גבוה), סול פה מי, לה מי. סול סול סול סול לה. סול לה סול, פה מי רה. פה פה פה פה סול. מי רה דו רה מי. סול סול סול סול לה. סול לה סול, פה מי רה. פה פה פה פה סול. מי רה דו רה דו. דו סי לה מי, סי רה דו סי לה. מקרא אקורדים: אקורד לה מינור = לה • דו • מי (Am = A • C • E) אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G) אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C) אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A) אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D)

 לכבודם של הגדולים
לכבודם של הגדולים
בעל הסולם כתב שיר לכת (מארש) לכבודם של אותם המעטים שהגיעו לגמר התיקון, לעלייה שלמה מעל האגו שלהם והשיגו אלטרואיזם מוחלט, תכונת השפעה ואהבה לזולת, למען כולם.

שיר לכת זה מוקדש לאותן אישיויות מעטות, שהצליחו לעשות את גמר התיקון האישי שלהם בכל הזמנים, בכל התקופות.

שיר הלכת מהלל ומשבח את האנשים הגדולים, שהשיגו את המערכת העליונה של הטבע כולו, כאות הוקרה על הייחודיות, ההתמדה, העקשנות, היכולת להתעלות מעל עצמם להפוך להיות במהלך החיים האלה אורחים בהיכלות הגבוהים של הבורא.

לימוד ניגון 3: מארש - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'מארש' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון מארש
2/4 Em | Em | B | B Am | Am | F#○ | B | B G | B | B| Em Em | B | C , Am7 | B Em | Em | Em B | Am | B C , Am7 | B Em סולו לניגון מארש סי סי סי סי, סול סול פה# סול פה# מי. מי רה# מי מי, פה# פה#, מי פה# מי רה#. רה# רה# מי פה#, מי, רה#, דו סי לה, סי סי סי סי, מי רה# דו סי. סי סי סי(נמוך) סי(גבוה), לה# סי, לה# סי, לה# סי, פה#, סי פה#, סי פה#, סול פה# סול, פה# מי. סי סי סי מי, מי פה# מי רה#. רה# רה# מי פה#, מי, רה#, דו, סי. סי סי סי סול, סול מי סול. סי סי סי סול, פה# סול לה, סול פה#. סי סי סי לה, סול, פה#, מי רה# רה# רה# מי פה#, מי, רה#, דו, סי. מקרא אקורדים: אקורד מי מינור = מי • סול • סי (Em = E • G • B) אקורד סי = סי • רה# • פה# (B = B • D# • F#) אקורד לה מינור = לה • דו • מי (Am = A • C • E) אקורד לה מינור 7 = לה • דו • מי • סול (Am7 = A • C • E • G) אקורד פה#○ [דיאז מוקטן] = פה# • לה • דו (F#○ = F# • A • C) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D) אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G)


לימוד ניגון 4: קריבו לי - בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'קריבו לי' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון קריבו לי
2/4 Bm | A | G | Bm Bm | A | Em | Bm | Bm Em | G | A | Bm Em | G | A | Bm Em | G | G(1/4) | A A | A | A | A Bm | Bm | A | Em | Bm Em | G | A | Bm סולו לניגון קריבו לי סי(נמוך) סי(גבוה) פה#. מי לה מי. רה מי לה סול פה# מי פה#. פה# רה סי, לה סי מי. מי סי, לה סול פה# מי פה#. מי פה#, מי פה#, רה דו# סי. לה, רה מי, לה סול פה# מי פה#. מי פה#, מי פה#, רה דו# סי, לה רה מי לה סול פה# מי סי. סי מי סול, סול לה סי סול, סול פה# מי סי, לה מי. רה, מי רה דו# רה מי, רה דו# סי. סי(נמוך) סי(גבוה) פה#, פה# רה סי, לה סי מי. מי סי לה סול פה# מי פה#. מי פה#, מי פה#, רה דו# סי, לה רה מי לה סול פה# מי סי. מקרא אקורדים: אקורד סי מינור = סי • רה • פה# (B = B • D • F#) אקורד לה = לה • דו# • מי (A = A • C# • E) אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D) אקורד מי מינור = מי • סול • סי (Em = E • G • B)

לימוד ניגון 5: אל מסתתר - ניגון בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'אל המסתתר' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון אל מסתתר


3/4 Dm | Dm | E | A
A  | A | Dm | Bb | A | A
Dm | Dm | E | A
A  | A | Dm | Bb | A | A | A | A
F | F | F | F | Dm | B♭| Gm | Dm

Dm | A | Dm | A
Gm | Gm | A | A
Dm  | Dm  | Dm | Dm
Dm | Dm | Dm | Dm
Dm  | Dm  | Gm | A
A  | A | A | Dm
Dm | F\c | B♭| Gm
A | A | Dm | Dm

סולו לניגון אל מסתתר
לה פה מי פה מי רה,
רה מי רה מי רה דו#.
דו# רה דו# דו# סיb לה,
רה רה רה פה מי, רה רה דו#.
לה פה מי פה מי רה,
רה מי רה מי רה דו#.
דו# רה דו# דו# סיb לה.
רה דו#, לה רה דו#, סיb סיb לה.
לה(נמוך) לה(גבוה) סול לה פה.
לה(נמוך) לה(גבוה) סול לה פה.
לה סול לה סיb לה,
סול סול פה מי לה רה.
לה רה רה רה, דו#.
לה רה רה רה, דו#.
סול סול סול רה דו#, סיb סיb לה.
לה סיb סול לה,
לה לה, פה פה פה פה.
לה סיb סול לה,
לה לה, פה פה פה פה.
רה פה פה, רה פה פה,
פה סול, פה פה מי.
מי סול סול, מי סול סול,
סול לה, סול סול פה.
רה פה פה, רה פה פה,
רה פה לה, סול פה מי רה דו# סיb לה, לה לה לה, פה מי רה.

מקרא אקורדים:
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד לה = לה • דו# • מי (A = A • C# • E)
אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B)
אקורד פה =  פה • לה • דו (F = F • A • C)
אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (G = G • Bb • D)
אקורד סי במול  = סיb • רה • פה (Bb = Bb • D • F)


לימוד ניגון 6: להגיד בבוקר חסדך - ניגון בעל הסולם
סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'להגיד בבוקר חסדך' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול



אקורדים לניגון להגיד בבוקר חסדך
2/4 Am | Dm | E | Am | Am
Am | Dm | E | Am | Am
Am | Dm | E | Am | Am
G | C | E | Am | Am
G | C | E | Am | Am

סולו לניגון להגיד בבוקר חסדך
דו מי מי, דו רה רה,
דו מי רה דו סי לה, מי.
דו מי מי, דו רה רה,
דו מי רה דו רה מי, לה.
דו מי מי, דו רה רה,
דו מי רה דו סי לה, מי.
סול לה, סול לה, סול דו.
רה מי רה דו רה מי, לה.
סול לה, סול לה, סול דו.
רה מי רה דו סי לה.

מקרא אקורדים:
אקורד לה מינור = לה • דו • מי (A = A • C • E)
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B)
אקורד סול = סול • סי • רה (G = G • B • D)
אקורד דו = דו • מי • סול (C = C • E • G)


לימוד ניגון 7: בני היכלא (גירסה ראשונה) - ניגון בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'בני היכלא (גירסה 1)' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול


אקורדים לניגון בני היכלא
4/4 Am , Dm | Am
E | E | E | Dm | Bdim | Bdim | E
E | E | Am | E | E | Dm
Bdim | Bdim | E
Am | Am | Am , E | E | E , Am
F | Dm | Bdim | Bdim | E

סולו לניגון בני היכלא:
מי, פה, רה פה מי.
מי פה סול# לה סול#, פה לה סול#.
סול# לה סי לה סול#, פה מי רה, מי פה רה.
רה מי פה רה, רה דו סי לה סול# לה,
רה מי פה, מי.
מי סי דו רה דו סי, סול# לה סול# פה מי.
מי לה, סול# לה סי דו, סי דו, לה דו סי.
סי רה, דו סי לה, סי לה סול# פה, לה פה מי פה, רה.
רה מי פה רה, רה דו סי לה סול# לה,
רה מי פה, מי.
מי לה, מי דו סי דו לה
לה מי רה פה מי, רה מי, רה מי, רה מי רה, דו סי רה דו.
מי רה, פה מי רה, דו סי לה, סול# לה רה.
רה מי פה רה, רה דו סי לה סול# לה,
רה מי פה, מי.

מקרא אקורדים:
אקורד לה מינור = לה • דו • מי (A = A • C • E)
אקורד רה מינור = רה • פה • לה (Dm = D • F • A)
אקורד מי = מי • סול# • סי (E = E • G# • B)
אקורד סי מוקטן = סי • רה • פה (Bdim = B • D • F)
אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C)


לימוד ניגון 8: הנה כחומר - ניגון בעל הסולם

סרטון הדרכה ללימוד נגינה בפסנתר של ניגון 'הנה כחומר' מאת בעל הסולם - מצורפים אקורדים לתרגול 



אקורדים לניגון הנה כחומר
2/4 Gm | Gm | Gm | Gm
Cm | Gm | E♭| Cm
A♭| Gm | D | Gm

Cm | Cm | Cm | Cm
Cm | Cm
Gm | Gm | Gm | Gm
B♭| F | E♭-D | Gm | Gm

סולו לניגון הנה כחומר:
רה סול, רה סול, רה סול.
סול סיb, סול סיb, סול סיb.
סול דו, רה דו סיb, סיb.
לה סול לה סיb סול.
סול דו, רה דו סיb, סיb.
לה סול לה סיb סול.

סול דו, סול דו. סול דו מיb רה דו, דו דו.
סול דו מיb רה דו, דו דו.
סול סיb דו סיb סול, סיb, סיb.
סול סיb דו סיb סול, סיb, סיb.
דו רה רה, רה פה דו דו,
סיb דו, לה סיb, סול.

מקרא אקורדים:
אקורד סול מינור = סול • סיb • רה (Gm = G • Bb • D)
אקורד דו מינור = דו • מיb • סול (Cm = C • Eb • G)
אקורד מיb במול = מיb • סול • סיb (Eb = Eb • G • Bb)
אקורד להb במול =  להb • דו • מיb (Ab = Ab • C • Eb)
אקורד רה = רה • פה# • לה (D = D • F# • A)
אקורד סיb במול = סיb • רה • פה  (Bb = Bb • D • F)
אקורד פה = פה • לה • דו (F = F • A • C)

נספח 
ניגוני המקובלים 

 מוזיקה קבלית

מוזיקה קבלית


בניגוניהם הייחודיים, המקובלים מבטאים את התרשמותם מהעולם הרוחני בצורת צלילים. כשהאדם מאזין למוזיקה הקבלית, הצלילים נכנסים לליבו ומכוונים את מיתרי נשמתו להרגשת העולם העליון

ניגוני בעל הסולם

אסופת ניגונים מאת בעל הסולם והרב ברוך שלום אשלג. כדי להרגיש את המדרגות הרוחניות שהמקובלים חוו, עלינו רק להאזין לניגוניהם ולרצות להתחבר באמצעותם להרגשת העולם העליון

שירת הרב"ש

העוצמה שמעביר המקובל בשירתו, היא אדירה ויכולה לחולל בנו פלאים. כדי לגלות את אותו הכוח הרוחני, עלינו רק לרצות להגיע אל מחוז השלמות שמתאר הרב"ש בשיריו
הרב ד"ר מיכאל לייטמן פותח צוהר אל המשמעות הפנימית של המוזיקה הקבלית. ביד אמן הוא מוליך את הצופה במשעולי החוויה הצרופה בהאזנה לניגוניהם המקוריים של הרב"ש ובעל הסולם

הצלילים הם האמצעי הישיר ביותר, הפשוט ביותר, לחולל בנו שינוי, שיגרום לנו לחוות משהו מהרוחניות. מקובלים תמיד כתבו שירים וניגונים יחד עם המאמרים המוכרים לנו. הצליל נכנס ללב האדם ומשנה אותו, מכייל אותו להרגשת העולם העליון, משום שניגוני המקובלים מבטאים את כל המדרגות וההרגשות של העולמות העליונים
כל אחד מאיתנו חווה מוזיקה בצורה שונה. לא ניתן להשוות את התרשמותם של שני אנשים מאותו הניגון. בסרט זה מסביר הרב לייטמן את המשמעות הפנימית המסתתרת מאחורי המוזיקה הקבלית. ביד אמן הוא מוליך את הצופה במשעולי החוויה הצרופה בהאזנה לניגוניו המקוריים של הרב יהודה אשלג, מגדולי המקובלים בכל הזמנים




 השיר של בעל הסולם - הבהיר - מתוך הלב מבין

-

הַשִּׁיר שֶׁל בַּעַל הַסּוּלָם
ספר "תלמוד עשר הספירות" כרך א', עמ' 8
-
הַבָּהִיר! וּמִן שְחָקִים מַזְהִיר.
שָמָּה: מִבִּפְנִים לְפָּרוכֶת הַמָּסָךְ.
סוֹד צַדִּיקִים שָמָּה מִתְבַּהֵר!
וְיָאִירוּ יַחְדָּיו הָאוֹר וְהַחוֹשֶׁךְ.
טוֹב מְאוֹד, לַחֲקוֹר מִפְעָלָיו,
וְאֵלָיו הִזָּהֲרוּ מִשְּׁלוֹחַ יָד.
אָז תִּשְמְעוּהוּ, וְכה תִּפְגְּשוּהוּ,
בְּמִגְדָּל עוֹז, שֵׁם הַמְּיוּחָד!
וְיֶעֱרַב לָכֶם דְּבַר אֱמֶת,
לְדַבֵּר דָּבָר בְּלִי בָּר.
וְכָל שֶׁאַתֶּם תֶּחֱזוּ לָכֶם,
עֵינֵיכֶם תִּרְאֶנָה וְלא זָר!

* * * * *

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה